Jag, Magnus, har ett påbörjat projekt. Det är en 80-tals-världsmästarcykel som ska bli en strippad 70-tals-världsmästarcykel.Denna cykel hittades i en container och var då i visuellt dåligt skick. Ful som stryk var den. Men delar plockades bort och man kunde se att det var en bra ram att utgå från. Jag har kapat bort blocklåset och alla skärmfästen, samt stödet. På sina ställen krävdes lite spackel efter slakten med vinkelslipen.
Se så rent och fint det blir utan en massa lås och skit.
Tanken är att lämna in på pulverlackering. Ska tydligen inte behöva kosta så mycket har jag hört. Den ska bli orange, precis som världsmästarcyklarna var på 70-talet. Originaldekaler är inhandlade.
Det som fattas är:
- Nytt vevparti (tror jag kommer köra franskt)
- Sadel
- Bakhjul
Hoppas bli klar till sommaren, då har brorsan lovat köpa cykeln.
Och vi får väl se...
Kanske blir han världsmästare på den nya cykeln?
Gubbjäveln.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar