söndag 17 mars 2013

Invigning av Vuxengaraget






















Igår. Lördagen den 16 mars 2013 invigdes Vuxengaraget.
Dörrarna slogs upp och en vindpust fick dammet att resa sig i en liten virvel. Visst luktade det en aning unket, och spindelväven har några år på nacken, det ser man. Föga brydda av detta dundrade vi in i vår nya boning för att nyttja vår besittningsrätt. Vi är 30, respektive 31 år, alltså vuxna. Magnus och Karl.

Vi kunde efter en kall pilsner konstatera att masonitskivan på innerväggen dolde ett fönster, så den monterades ivrigt ner. Genom de skitiga rutorna kunde vårsolen nu härja fritt. Karl var kraftigt bakfull. Han hade tydligen varit på Halta Lottas kvällen innan och spelat bort sina pengar i casinoavdelningen. Jag hade med mig min cykelkärra och en dansk racer som borde få lite mer kärlek innan den hamnar på blocket. För syns skull hängdes lite prylar upp på verktygsväggen. -Mycket proffsigt, nickade Kalle mellan de giriga klunkarna ur återställaren. Han höll ett vansinnigt tempo.




















Det vi måste göra nu är:

- Få dit/bygga en arbetsbänk
- Fixa stolar, eller en soffa
- Få dit kylskåp
- Ställa in verktyg
- Få dit högtalarna, och bygga strömförsörjning till dem. (Det ska vi göra av nätaggregatet i en gammal data, och vi hoppas få återkomma till detta i senare inlägg)
- Sopa golvet. Riktigt
- Hänga upp fina bilder på väggen


Karl har planer på att köra ner sitt arkadkabinett från Karlstad och ställa i Vuxengaraget. Det vore väldigt kul tycker vi båda. Vi hoppas ni vill följa med på vår resa i Vuxengaraget. Vi kommer garanterat hålla på med cyklar där, men vi kommer nog göra mycket annat kul också ska ni se. Kanske hamnar där en Fordmotor? Kanske en Zündapp? Kanske blir det bara ett enda jävla krökande? Hur som helst så ska det dokumenteras, för så gör man i ett vuxengarage.

Mycket nöje!

/Magnus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar